Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2017

Μουσικοκινητικές Δραστηριότητες και Εικαστικές Δημιουργίες με Θέμα τους Πιγκουίνους

 Επειδή μας αρέσει να μαθαίνουμε, εκμεταλλευτήκαμε την  Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τους Πιγκουίνους, στις 20 Ιανουαρίου! Ενημερωθήκαμε για αυτούς, τραγουδήσαμε, παίξαμε, και δημιουργήσαμε παρέα με τη μουσική και τις τέχνες!

Wildlife Symphony' featuring Penguins choreographed to Bizet's March from Jeux D'enfants.
'Ενα δείγμα από τις δραστηριότητες μας:




Μουσικοκινητική Δραστηριότητα
Ο ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΙΓΟΥΊΝΟΥ

Η μουσική έχει ως στόχο να ακούγεται σαν ένα ρολόι και το κάνει,
 αλλά επίσης θυμίζει το βάδισμα ενός πιγκουίνου.

Οι κομψοί πιγκουίνοι με το ασπρόμαυρο φυσικό τους σμόκιν, ζουν στον Νότιο Πόλο  είναι  ένα δημοφιλές ζώο. Αυτή η μουσικοκινητική δραστηριότητα, δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να προσποιηθούν ότι είναι αυτά τα προσφιλής πλάσματα.

- ξεκινάμε να περπατάμε ρυθμικά στον κύκλο σαν πιγκουίνοι
-έπειτα από λίγο κάνουμε στροφή με το βήμα του πιγκουίνου, 
-πηδάμε χτυπώντας ελαφρώς τα πτερύγια μας, 
-κάνουμε βουτιά στο νερό ( ενώ είμαστε ακόμα όρθιοι) και πιάνουμε ένα ψάρι. το τρώμε! 
-Σερνόμαστε με την κοιλιά μας στο χιόνι και γλιστράμε!
-τα παιδιά βρίσκουν δικές τους κινήσεις και ανταλλάσσουμε απόψεις
- σε δεύτερο επίπεδο μπορεί ο αρχηγός των πιγκουίνων να γίνει ένα παιδί και να καθοδηγήσει εκείνο την κίνηση.

MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αυτή η δραστηριότητα εντείνει την περιέργεια των παιδιών,  βοηθά στην κινητική και ρυθμική τους ανάπτυξη, συντονίζοντας την κίνηση τους στον ρυθμό εντείνει την φαντασία τους, καθώς προσποιούνται τους πιγκουίνους, ενισχύει την ικανότητα του αυτοσχεδιασμού και της δημιουργικής σκέψης, και ενισχύει τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών (ανταλλαγή ιδεών, σεβασμός στους άλλους)


Ρυθμός και λόγος 
ΠΟΙΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΙΓΚΟΥΙΝΟ
(Λάμπρος Μαγκλάρας)

Στο κορμί έχει φτερά, μα ποτέ του δεν πετάει,
σαν γεννά κάνει αβγά, περπατάει, κολυμπάει.
Είναι όμορφο πουλί, ουρανός δεν το γνωρίζει,
και στη θάλασσα πολύ, του αρέσει να γυρίζει. 
Αν το βρεις ξέρεις πολλά και το μπράβο μου σου δίνω.
- Χα, χα, χά, χα,/ χα, χα, χά, μου μιλάς για πιγκουΐνο!

Με την βοήθεια των ρυθμικών κρουστών οργάνων, εξασκούμαστε σε διάφορα ρυθμικά μοτίβα 4/4, συνδυάζοντας τον ρυθμό με τον λόγο μας. 

MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Αυτή η δραστηριότητα βοηθά τα παιδιά να εξοικειωθούν με διάφορα μοτίβα 4/4, συντονίζοντας τον λόγο τους με τον ρυθμό. Χρησιμοποιώντας τον ρυθμό που έχουν οι λέξεις, τα παιδιά αναπτύσσουν την αίσθηση του ρυθμού και το ρυθμικό τους λεξιλόγιο, αυξάνοντας ταυτόχρονα την συγκέντρωση τους για ακρόαση. 















Επιμέλεια: Αλίκη Τουρναβίτη
(Μουσικοπαιδαγωγός-Νηπιαγωγός)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου